חוק יו"ש ממשיך לעורר סערה: כיצד יצביעו גנאים, סילמן וזועבי?

איתי גדסי No Comments on חוק יו"ש ממשיך לעורר סערה: כיצד יצביעו גנאים, סילמן וזועבי?

ברע"מ מתמקדים המאמצים בח"כ מאזן גנאים שלעת עתה מסרב לתמוך בהצעת החוק. גם ח"כ רינאוי זועבי ממרצ הודיעה שתתנגד, וטרם ברור כיצד תצביע ח"כ סילמן. סער מתעקש שלא לדחות את הצעת החוק

הכנסת
הכנסת צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

נמשכת הדריכות במערכת הפוליטית לקראת ההצבעה הערב (שני) על חוק יהודה ושומרון, שמחיל את המשפט הישראלי על אזורי יהודה ושומרון, שמוגדרים כאזורים בשליטה צבאית מאז מלחמת ששת הימים (1967) ולא חל בהם הדין הישראלי באופן ישיר.

בקואליציה מנהלים מגעים עם רע"מ וחברים במרצ ואף עם ח"כ עידית סילמן שפרשה מהקואליציה. ברע"מ מתמקדים המאמצים בח"כ מאזן גנאים, שביקש להבטיח לו שיהיה רוב להצעת החוק ושלא ייווצר מצב שהוא יצביע בעד והחוק בכל זאת יפול בשל התנגדות סילמן. גם ח"כ רינאוי זועבי ממרצ הודיעה שתתנגד להצעת החוק. כאמור, בשלב זה טרם ברור גם כיצד תצביע ח"כ סילמן. שר המשפים סער הבהיר כי לא יסכים לדחייה נוספת של הצעת החוק.

שר האוצר, איווט ליברמן אמר בישיבת סיעת ישראל ביתנו: "אפשר לחכות גם עשרה ימים לתוך חודש יולי. הקואליציה תצטרך למצוא דרך להתגבר על המצב שנוצר. אין מישהו שפגע במפעל ההתיישבות ביו״ש יותר מנתניהו".

חה"כ רות וסרמן לנדה (כחול לבן) כתבה: ‏"‏האופוזיציה, בהתנגדותה לחוק יו"ש, החליטה לזרוע הרס וחורבן ביהודה ושומרון במקום לדאוג לטובתה של ישראל. יש פה הרבה מעבר לאידיאולוגיה של ימין או שמאל. מדובר בשימור החוק והסדר באופן הבסיסי ביותר".

ח"כ שמחה רוטמן אמר לחזקי ברוך בערוץ 7: "אם חוק יו"ש חיוני והכרחי להם, שיעבירו אותו בכוחות עצמם. אם הם לא יכולים להעביר אותו בכוחות עצמם שיסיקו את המסקנה שהם צריכים להתפרק ולהחזיר את המנדט לכנסת או לעם".

בשבוע שעבר אמר שר המשפטים גדעון סער כי "אי העברת החוק משמעותה סוף דרכה של הקואליציה". סער דרש מבנט ולפיד לוודא כי כל חברי הקואליציה יתמכו בהצעה. יחד עם זאת הבהיר סער כי אם יופל החוק בקולה של חברת הכנסת סילמן לא יהיה תוקף לאמירתו.

אם תצביע סילמן עם הקואליציה, מחשש שתוכרז כפורשת, יובא ככל הנראה היום להצבעה גם מינויו החדש של מתן כהנא לשר לשירותי דת, זאת לאחר שהתפטר במטרה להדיח מהכנסת את ח"כ יום טוב כלפון.



0 תגובות